Centrate Portfolio Management

 

CENTRATE (NW): Een raamwerk waarbinnen organisaties, eenvoudig aanpasbare planningen kunnen opmaken voor complexe initiatieven. Het raamwerk bewaakt daarbij de rationale tussen de verschillende interventies om tot waarde creatie te komen.

 

CENTRATE staat voor

·      Lichtgewicht in opvolging

·      Eenvoudig om te begrijpen 

·      Beheersbare executie. 

 

CENTRATE start met de doelen die een organisatie wil bereiken voor zijn klanten.

CENTRATE bewaakt de rationale doorheen de organisatie om die doelen te bereiken.

CENTRATE laat toe om eenvoudig de plannen op te volgen en aan te passen.

 

 

 

CENTRATE gaat uit van wat er moet gebeuren in alle onderdelen van de organisatie; niet alleen binnen IT, marketing, financiën of productie…! Om waarde te creëren voor klanten moeten namelijk alle aspecten van een dienst of product “kloppen”:

·      Bv. een fantastisch product dat niet goed ondersteund wordt, is geen goed product.

·      Bv. een geweldige dienst met foute facturatie is geen goede dienst.

Daarom spelen de interventies zich ook af doorheen alle organisatieonderdelen die bij de creatie van de klantenwaarde betrokken zijn.

 

 

CENTRATE werkt voor interventies die of als klassieke project, of als Agile project worden ontwikkeld. Zelfs de combinatie van beide voor één initiatief is mogelijk zo lang de CENTRATE-events goed kunnen doorgaan.

 

CENTRATE stuurt op de verantwoordelijkheid in uw organisatie: er wordt gewerkt met Product Owners, Projectleiders, Programma Managers, HR Managers, Financiële Managers, Directie, …

 

De basisprincipes van CENTRATE zijn universeel. CENTRATE kan daardoor op verschillende organisatieniveaus gebruikt worden. Vaak hangt dat af van de bestaande structuur en cultuur. Voorbeelden zijn:

·      Sturen op operaties en uitvoering van de plannen in operationele afdelingen

·      Creatie van nieuwe (versies) van diensten of producten

·      Grote veranderingen onder de vorm van (Corporate) Programma’s.

·      Sturen op verbeteringen en doelen binnen een diensten- of productlijnen.

Kortom alle initiatieven waarbij er een duidelijke “lijn” doorheen de organisatie naar de klantwaarde loopt, zijn beter af als ze met behulp van CENTRATE worden gevoerd.

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *